Cechy standardowego spotu reklamowego

Spot reklamowy emitowany jest w poszczególnych kanałach telewizyjnych przed rozpoczęciem bądź po zakończeniu określonego programu lub w jego trakcie. Ten standardowy trwa 30 sekund chociaż zdarzają się również i dłuższe, na przykład minutowe jak i krótsze, 15 sekundowe. Spoty nie powinny być zbyt długie bowiem szybko nudzą a nawet denerwują widzów jednak te zbyt krótkie mogą nie przekazać istotnych dla poznania produktu czy usługi informacji.

Warto dodać, że to właśnie spoty reklamowe są głównym źródłem utrzymania prywatnych stacji telewizyjnych. Nie da się też ukryć, że stanowią one spory dochód na stacji publicznych.

Aby spot spełnił swoje zadanie, czyli wypromował dany produkt czy usługę powinien zawierać przede wszystkim jasny, zrozumiały dla grupy docelowej przekaz. Pamiętajmy, że inny charakter będzie miała reklama proszku do prania a zupełnie odmienną ta informująca o ofercie biura podróży. Właśnie dlatego przekaz należy dobierać biorąc pod uwagę potencjalnych konsumentów – do niektórych podejść z powagą, do innych z humorem (udowodniono, iż właśnie reklamy o charakterze humorystycznych najlepiej trafiają do widzów i wpływają na ich decyzję o zakupie). Na klientów może działać również łatwo zapamiętywane hasło reklamowe bądź odpowiednio dobrana kolorystyka czy podkład muzyczny.

Warto pamiętać, by spot reklamowy był prosty – nie należy przesadzać z efektami specjalnymi bowiem spowoduje to tylko dekoncentrację oglądającego.

Jak przyznają eksperci z wmediawzieci.pl przy produkcji spotu reklamowego najczęściej główną uwagę skupia się na obrazie, bo to on ma w dużej mierze oddziaływać chociaż również dźwięk jest tutaj istotny (ile razy miałeś włączony telewizor nie oglądając go za to wykonując inne czynności?). Prawda jest jednak taka, że to już sam obraz ma wywołać w odbiorcy potrzebę posiadania reklamowego przedmiotu.

Pamiętajmy, że istnieją spoty reklamowe o różnym charakterze. Niektóre są czysto informacyjne, inne mają wpływać na naszą wyobraźnię a jeszcze inne będą wywoływać w widzach określone emocje (na przykład kampanie społeczne).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *